Monday, December 23

R.I.N.D.U

                            skip beat!
Rindu
Satu kata

aku tak pandai nak karang ayat,
tak pandai nak madah-berhelah
berpuisi bagai - lagi aku tak mampu

aku cuma tulis apa yang aku rasa
apa yang aku fikir
apa yang ada dalam hati
aku tulis
aku post
siap,
mudah kan ?

tapi ada satu hal yang tidak mudah,

bila berjauhan dengan orang yang kau rindu
aduh !
sungguh aku rindu
kita kan menjauh
kita kan mendekat
jarak antara kita
sentiasa berubah-ubah

mengenangkan betapa kita bakal berjauhan lagi sekali
hati aku sayu
....

mana sanggup aku berjauhan
aku pernah berjauhan dengan orang yang aku sayang
lalu jaraklah yang memisahkan kami
pasti kau mengerti
kenapa aku takut dan sedih bila berjauhan lagi

tapi,
aku percaya pada ketentuan Ilahi
ada jodoh, ada
kalau tiada, aku terima

perkenalan yang sungguh singkat
tapi membawa seribu erti
pada diri ini
gelak tawa senyuman di wajahmu
aduhh sungguh aku
rindu
......

air mata mengalir deras
bila kau ucap ini pertemuan yang terakhir
kenapa ?
jangan dibilang begitu
aduhaii
aku sayu
lagi
....

ini yang aku rasa
ini yang aku tulis
ini yang aku luahkan

kalau geli
pergi
kalau suka
teruskan

satu kata lagi,
aku rindu
rindu kamu
rindu kita
.

kerana terlalu sayang
terlalu cinta
aku izinkan kau pergi
kejar cita-citamu sebelum aku
kerana aku juga begitu
pasti bahagia bila sama-sama berjaya bukan ?

jadi,
buat yang terbaik
moga sukses selalu
doaku sentiasa mengiringimu

mulanya aku tidak pandai bermadah
tapi
ehh tunggu
ini kah dipanggil madah berhelah ?
ahaaa
aku tidak pasti
hahaaa

kerna itu aku bilang
aku cuma tulis apa yang aku rasa
ohh no !
aku tulis
apa yang jiwa aku rasa

ITUUUU BARU BETUL...

cukup sampai disini
aku sedih
mengenangkan rindu yang bakal aku kandung nanti,
suatu hari nanti
pasti akan aku luahkan bekalan rindu itu
kepadamu
tunggu ....


p/s: I LOVE YOU

No comments: