Thursday, June 21

. 5 cara nak hilangkan stress.

269235_10150837079196916_790256965_n_large

Hai all :)

Hari ini punya topik nak membincangkan soal stress ni. Era *era lahh pulakk* tahu, semua orang pernah rasa stress kan? kan kan ? alaa, jangan nak tipu laa kata tak pernah. *Mestilaa penah kan, rasa nak sepaksepak aku ni kan?*, HAHA. Okeyhh, jangan stress lagi, disini Era nak ajarkan cara nak hilangkan stress. Ada lima cara Era nak sharekan ;

1) Stress sangat kan? Nah, korang jerit kuat-kuat sampai anak tekak korang lari jauhjauh. Tapi jangan laa jerit macam orang kena histeria plak, kang ada yang makan selipar kot. HIHI. Selalunya Era akan jerit atas bantal sebab tak nak makan penampar dengan roommates, HUHU.

2) Cari punca korang stress tu? Kalau si XYZ ni punca korang stress, hah, tunggu apa lagi, pergi belasah dia cepat cepat. Ohoo, sukasuka hati nak stresskan orang yerr? Kasi dia pulak stress, baru dia tahu nikmatnya stress tu.

3) Kalau takot masuk penjara sebab belasah orang, korang makan chewing-gum. Anggap jer chewing-gum tu orang yang kasi korang tu stress. Settle !

4) Gelaklah puaspuas selagi tak pecah mulut tu. Gelak boleh hilangkan stress taw, kalau tak boleh nak gelak langsung, ambil hammer ketok di kepala and cuba gelak tengok. Kot kot laa menjadi, 

5) Tapi, cara yang paling berkesan adalah dengan berwuduk dan mengerjakan solat . Hati tenang, masalah semua hilang, InsyaAllah kawankawan.


Tumblr_m57lhejwbf1qlvr5bo1_500_large

1 comment:

Noor Zaironna Jaihan said...

anda ditag jomlah join :D http://noorzaironnajaihan.blogspot.com/2012/06/give-away-miss-jijie-1st-giveaway.html